Ne postoje posebna ograničenja za strance kod otvaranja bankovnog računa u Hrvatskoj. Međutim, račun se može otvoriti samo osobnim posjetom banci. Banke obično nude izbor između tekućih računa (za plaće), žiro računa (za ostale prihode) i štednog računa. Računi se mogu otvoriti u kunama (HRK) ili stranoj valuti. Za otvaranje računa potrebna je osobna iskaznica ili drugi važeći identifikacijski dokument i uplata depozita. Banke mogu ponekad banke tražiti i dokaz boravka u Hrvatskoj (osobito za otvaranje žiro ili štednog računa u kunama). Neke banke automatski daju debitnu karticu i prekoračenje u iznosu od najviše do 30.000,00 kuna, no kod nekih se mora prijaviti prekoračenje na vašem računu. Naknade za račune razlikuju se od banke do banke i od računa do račun. Na primjer, studentski bankovni računi su uglavnom besplatni. Radno vrijeme poslovnica je obično od ponedjeljka do petka, 08:00-19:00 sati, a neke banke su otvorene i subotom ujutro.
Dokumenti potrebni za otvaranje bankovnog računa:
• Putovnica ili osobna iskaznica za strance izdane od strane hrvatskih vlasti
• Dozvola boravka izdana od strane Ministarstva unutarnjih poslova
• Potvrda o izdavanju hrvatskog OIB broja
Za otvaranje tekućeg računa obično nema nadoplate, ali postoje troškovi za korištenje računa i variraju ovisno o banci. Također, neke banke mogu naplatiti naknadu za zatvaranje računa. Pri otvaranju tekućeg računa u Hrvatskoj, dobit ćete bankovnu karticu putem pošte (obično traje sedam dana) i PIN broj koji će omogućiti nositelju računa podizanje gotovine na gotovo svakom bankomatu u zemlji. Kartica omogućuje nositelju provjeru stanja računa i plaćanje računa (ako je plaćanje računa u poslovnicama drugih banaka ili poštanskim uredima, naplaćuje se naknada). Većina banaka nudi elektroničke usluge koje omogućuju korisnicima da upravljaju svojim računima i plaćanjima na internetu.
Više informacija o popisu licenciranih banaka u Hrvatskoj može se naći ovdje.